RSS

Wednesday, 12 December 2012

PROMOSI BERMULA 12/12/12

SALAM...
kepada semua customer mienbakrie.blogspot.com bermuala hari ini 12/12/12 kami menawarkn tawaran harga istimewa serta percuma 100g bagi setiap pembelian 500g....

tawaran ini sah sehingga abes 30kg sahaja yg masih dlm simpanan kami...

so mai cepat2 dptkan pmc segera sementara ada stok....




KHASIAT-KHASIAT YANG TELAH TERBUKTI DGN PENGGUNAAN PMC!
• Membantu menurunkan kolesterol dalam tubuh.
• Membantu merawat gastrik.
• Bertindak sebagai Antikulat dan Antibakteria.
• Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
• Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
• Membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah.
• Membantu merawat penyakit gout.
• Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
• Menguatkan tulang dan sendi.

• Meningkatkan sel rawan dan otot.
• Merawat penyakit gaut.
• Mencegah kanser
• Merawat Anemia.
• Menurunkan kolestrol dalam tubuh.
• Menyerap lebihan garam dalam tubuh(lumpuh).
• Melicin dan menegangkan kulit serta payu dara (anti penuaan).
• Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat).
• Menpercepatkan penyembuhan luka.
• Menstabilkan kandungan gula dalam darah(kencing manis).
• Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas.
• Menberi Kekenyangan(diet).
• Melancarkan sistem metabolisme.
• Memulihara usus kecil (sembelit)

Saturday, 1 December 2012

RUMPAI LAUT ASLI TERMURAH DI PASARAN"

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA.........
SAYA PENJUAL RUMPAI LAUT ASLI "TERMURAH DI PASARAN" 

HANYA 
  RM30 utk 100gram GRED AAA ( purple/violet)



 ..RM25 utk 100g  (kurang hanyir) GRED A



  ..RM25 utk 100g GRED AA     




blh jugak klu mau amik sket. tp if nk borong call n kite deal...

*JANGAN LEPASKAN PELUANG HUBUNGI saya....

Alami kehebatan KOLAGEN ASLI~ HANYA RM25/100GM 

HARGA TERMASUK POSTAGE DI SELURUH MALAYSIA..

SEKIAN..TERIMA KASIH.



Sunday, 25 November 2012

Kebaikan Rumpai Laut
Khasiat rumpai laut bakar atau kering adalah sama seperti khasiat yang terdapat pada rumpai laut segar yang kaya dengan vitamin dan mineral seperti besi, magnesium dan karbonat. Perbezaan antara jenis ini adalah apabila rumpai laut itu dikeringkan atau dibakar, bakteria pada rumpai laut sebagai makanan telah dibunuh dan dimusnahkan.
Ekstrak rumpai laut dikatakan tinggi kandungan mineral dan kaya dengan sumber iodine, zink, besi, kalium, tembaga, magnesium dan kalsium. Ðikatakan dengan menambah rumpai kaut dalam masakan mampu meningkatkan jumlah serat dalam makanan yang telah dimasak.


Buang toksin dan bahan radikal bebas


Kajian telah menunjukkan bahawa ekstrak rumpai laut dikatakan mampu mengurangkan gejala-gejala osteoarthritis kira-kira sebanyak 15%. Pesakit yang mengambil ekstrak rumpai laut selama tiga bulan telah mengalami kemajuan dalam pergerakan dan pengurangan rasa sakit.


Rumpai laut bantu turunkan tahap kolesterol


Ekstrak rumpai laut juga amat baik untuk jantung kerana ia didakwa merendahkan kolesterol dan juga memperbaiki pengedaran darah. Dikatakan juga menggantikan garam dengan rumpai laut yang telah dikisar halus dalam makanan amat baik untuk mereka yang mengalami tekanan darah tinggi.


Mencegah kanser


Pertumbuhan dan penyebaran kanser dalam tubuh juga mampu dicegah jika ekstrak rumpai laut dijadikan sebagai makan seharian.


Meningkatkan metabolisme


Ekstrak rumpai laut dikatakan juga mengandungi alginate, bahan aktif tidak ada rasa dan tidak berbau yang dikatakan mampu meningkatkan metabolisme, sekali gus meminimumkan peningkatan berat badan yang berkaitan dengan makanan berlemak dan berkalori.
Alginate dalam ekstrak rumpai laut juga dikatakan mengikat bahan radioaktif dan logam berat, dan juga membebaskan radikal bebas dan toksin lain dalam tubuh. Bahan-bahan ini kemudiannya keluar daripada tubuh apabila ia dibuang daripada sistem tubuh.


Merangsang sistem pertahanan badan


Ekstrak laut juga dikatakan mampu merangsang sistem imun dan membantu tubuh menentang jangkitan virus seperti herpes. Ia juga amat baik untuk mengurangkan masalah kulit seperti ekzeme dan psoriasis.
Rumpai laut juga dikatakan mengandungi seanol, antioksidan kuat yang lebih berkuasa daripada apa yang terdapat dalam tumbuhan di darat. Antioksidan ini dikatakan mampu merangsang tenaga dan kesedaran mental.
Lignan yang ditemui dalam rumpai laut juga dikatakan mampu bertindak sebagai estrogen lemak dan bersama-sama dengan magnesium ia mampu mengembalikan semula corak tidur dan mengurangkan ‘hot flushes’ yang berlaku pada wanita menopaus.
Walaupun terdapat banyak kebaikan yang boleh diberikan oleh rumpai laut, namun begitu penggunaannya perlulah mendapat nasihat pengamal perubatan terlebih dahulu lagi mengelakkan kemudaratan di kemudian hari.


Pengambilan kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit keseluruhan badan licin, halus, lembut dan cerah. Pori2 kulit wajah mengecil dan tampak segar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang dilahirkan cantik, sihat dan cerah.

Wednesday, 21 November 2012

SAJE NK REPEAT... JOM PMC!

• Membantu menurunkan kolesterol dalam tubuh.
• Membantu merawat gastrik.
• Bertindak sebagai Antikulat dan Antibakteria.
• Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
• Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
• Membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah.
• Membantu merawat penyakit gout.
• Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
• Menguatkan tulang dan sendi.

• Meningkatkan sel rawan dan otot.
• Merawat penyakit gaut.
• Mencegah kanser
• Merawat Anemia.
• Menurunkan kolestrol dalam tubuh.
• Menyerap lebihan garam dalam tubuh(lumpuh).
• Melicin dan menegangkan kulit serta payu dara (anti penuaan).
• Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat).
• Menpercepatkan penyembuhan luka.
• Menstabilkan kandungan gula dalam darah(kencing manis).
• Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas.
• Menberi Kekenyangan(diet).
• Melancarkan sistem metabolisme.
• Memulihara usus kecil (sembelit)

BERAT PER PACK : 100GRAM UTK 2-3 MINGGU PENGAMBILAN

PROMOSI : PURE MARINE COLLAGEN SIAP DIMASAK.


assalamualaikum dan salam sejahtera...

beberapa kenalan yang try bende nie slalu merunggut malas la nk msk...saya student la kak mien xde dapur nk msk, tp saya nk benda nie. saya tau bende nie elok....so saya amik inisiatif utk provide PURE MARINE COLLAGEN yg telah siap di masak...so sape nk bli blh la bli dan terus mkn...mudahkan! blh bt mask jugak...

ari nie 1st time saya open untuk semua......murah je RM15 utk 1 box...
nak anta blh tp area kk la..klu nk pos pun blh tp berat sket...pos utk 1 box beratnya +_250g dlm RM9..still berbaloi dgn RM15 blh mkn slama 2 mggu...

so ape tunggu lg...meh la kita nikmati khasiatnya bersama...



sekian...tQ



Tuesday, 20 November 2012

PROMOSI RUMPAI LAUT ASLI SEHINGGA 30 NOVEMBER 2012




ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA...

TAWARAN ISTIMEWA

GRED AAA... 
100g HANYA RM30 TERMASUK POS...

GRED AA...
100g HANYA RM25 TERMASUK POS

GRED A...
100g HANYA RM20 TERMASUK POS


jangan malu2...jgn segan....
blh call/sms/whatsapp/line/viber


sekian.....gunakan tanpa was-was!



CERITA RUMPAI LAUT DENGAN ARTIS


KESAN PENGAMBILAN RUMPAI LAUT


PROSES PEMULIHAN DAN TINDAK BALAS KETIKA MAKN KOLAGEN RUMPAII LAUT, ASLI SABAH.

antara proses penyembuhan makan kolagen rumpai laut
jgn risau, proses ni hanya di awal pengambilan je untk membaikpulih badan yg dh lama menyimpan bnyak toksin.(anggaran 1 hingga 2 minggu begantung pda tubuh bdn seseorang tp teruskan pengambilan kolagen jangan SKIP. lepas tu anda akan dpt hasil yg memuaskan....


SANGAT DISARANKAN UNTUK MEREKA:

*bermasalah kulit (menghapuskan jerawat muka/badan, kudis, kegatalan)
*luka kemalangan/pembedahan (mempercepatkan kesembuhan kecederaan)
*warga emas, sakit terlantar/uzur (untuk memulihkan tenaga)


Kesan tindakbalas pemulihan berkemungkinan akan di alami oleh pengguna seperti :

*Mengantuk,
*Sedikit keletihan,
*Sakit kepala,
*Selsema dan batuk
*Sedikit rasa sakit-sakit di tempat tertentu (selalunya di organ yang pernah bermasalah dan sedang mengalami masalah.
Keadaan ini berlaku kerana badan bertindakbalas dalam proses detox( badan membuang TOKSID).
*Bagi yang masalah RESDUNG. pengguna kemungkinan akan berasa gatal mata, hidung berair dan berhingus, ini terjadi kerana kesan tindakbalas positif dan ia hanya bersifat sementara.
*Ia BUKANLAH KESAN SAMPINGAN.
*Pengguna juga kemungkinan akan kerap membuang air kecil untuk minggu pertama.

GUNAKAN TANPA WAS-WAS







PROMOSI RUMPAI LAUT SABAH (HINGGA 30 NOV 2012)


Kolagen rumpai laut sabah gred AAA warna unggu yang terbaik

assalamualaikum...sekarang ni 1 Malaysia dah femes dengan kolagen rumpai laut sabah (pure marine collagen....

PADA YANG BERMINAT BOLEH PM SAYA ATAU HUBUNGI SAYA  .Harga rm 150 termasuk caj pos laju untuk sekilo (sehingga 30 Nov 2012).
kalau beli sikit 100gm rm 30 termasuk pos 
(sehingga 30 Nov 2012)..(kegunaan 2, 3 minggu untuk seorang makan)
Minum 2 kali sehari , pagi sebelum makan , sebaiknya dalam perut kosong dan malam sebelum tidur.
kelebihan dan kebaikan rumpai laut gred AAA ni:

* Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON
* Anti-bakteria, membuang TOKSIN
* Menghilangkan SEMBELIT
* Mengurangkan TEKANAN DARAH TINGGI
* MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN & MENEGANGKAN kulit. (anti penuaan)
* Meransang penghasilan SEL-SEL BARU kulit dan menyembuhkan LUKA
* MENGUATKAN SISTEM ABDOMEN dan memelihara KELENJAR TIROID
* Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT, mengurangkan KEDUTAN & TEMPAT   HITAM, SELULIT dan JERAWAT
* Membantu meningkatkan METABOLISME
* Memejalkkan PAYUDARA, OTOT dan PUNGGUNG
* Menurunkan tahap KOLESTROL dalam tubuh
* Melembutkan TUMIT KAKI merekah
* Menguatkan TULANG SENDI, menjauhi ARTRITIS dan OSTEOPOROSIS
* Meningkatkan PEREDARAN DARAH, mengurangi sakit BAHU dan BELAKANG
* Mencegah KANSER/TUMOR
* Meningkatkan fungsi PENGHADAMAN/PENCERNAAN dan MERAWAT GASTRIK
* Mencegah ANEMIA
* Memberi Kekenyangan/DIET
* Meningkatkan SEL RAWAN, LIGAMEN dan OTOT
* Memberi TENAGA

siapa yang boleh makan kolagen nie...?

* Wanita dan lelaki
* Ibu mengandung – Kulit bayi jadi cantik, putih dan halus (untuk kandungan 4 bulan keatas shj).
* Ibu menyusui bayi- boleh makan tapi dengan syarat tidak boleh lebih 5 gram sehari kerana kandungan iron adalah tinggi.
* Kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
* Wanita selepas bersalin/berpantang tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 3 bulan bersalin kerana ia bersifat sejuk.


Faedah & Aplikasi:

Kebanyakan Serat Terlarut berkesan untuk merendahkan paras kolesterol dan paras gula dalam darah, amat sesuai untuk mencegah penyakit jantung . Serat Terlarut juga dilihat sebagai makanan yang mempunyai fungsi baik bagi mencegah gejala metabolisma gula, amat berkesan untuk mencegah Diabetes. Manakala kesan Serat Tidak Larut lazimnya mempercepatkan pergerakan saluran penghadaman.

Monday, 19 November 2012

ILMU LAGI TENTANG RUMPAI LAUT



GRED AAA WARNA UNGU MERUPAKAN ANTARA PILIHAN UTAMA MASYARAKAT CINA SEJAK SEKIAN LAMANYA DALAM PENYEDIAAN JUADAH SEPERTI SUP.


IA MEMILIKI KANDUNGAN KHASIAT YANG AMAT TINGGI BERBANDING DENGAN RUMPAI GRED AA DAN A… IA TERLEBIH DAHULU DITERNAK DI NEGARA JEPUN SEBAGAI MAKANAN RUJI KAUM PENDUDUK DI SANA…..

TAHUKAH ANDA?


KHASIAT RUMPAI UNGU INI ADALAH SETANDING DENGAN ALGA SPIRULINA DAN CENDAWAN GANODERMA…. MEMILIKI KHASIAT SEPERTI SAYURAN BAYAM, KUBIS,TERUNG,ANGGUR…. PERSIS DENGAN PROTIN DAN KOLAGEN IKAN MERIN, WALIT, DAN SOYA…. MAKA…. SETIAP KEPERLUAN TUBUH BADAN KITA..BOLEH DIPENUHI OLEH TUMBUHAN INI…. AJAIB BUKAN…


WARNA MEMAMG MEMAINKAN PERANAN PENTING DALAM SESUATU PERKARA.



* WARNA CERAH BERMAKSUD KUALITI DAN JUMLAH GIZI BERADA PADA TAHAP SEDERHANA SERTA TINGGI KANDUNGAN AIR
* WARNA GELAP SEPERTI UNGU MEMILIKI POTENSI TINGGI DALAM DUNIA PERUBATAN DAN KOSMETIK. MELANIN WARNANYA DISELAPUTI SEJUMLAH BESAR PROTIN, VITAMIN DAN ZAT GALIAN YANG AMAT TINGGI SERTA KANDUNGAI AIR YANG BESAR.


KAJIAN TERPERINCI YANG TELAH DIJALANKAN OLEH BANYAK PIHAK MENUNJUKKAN BAHAWA SAYUR SAYURAN YANG MEMPUNYAI WARNA TERANG SEPERTI JINGGA DAN UNGU ~ KUBIS UNGU, TERUNG,ANGGUR,BAWANG.TURNIP,KELADI DSB.. MEMILIKI KANDUNGAN VITAMIN DAN ZAT GALIAN LEBIH TINGGI DARIPADA SAYUR SAYURAN BERWARNA HIJAU DAN PUTIH….

MEMILIKI KUASA ANTI PENUAAN DAN ANTIOKSIDA TERTINGGI DARIPADA SEMUA JENIS SAYURAN BERWARNA UNGU LAIN…



  
GRED AAA WARNA UNGU memiliki kuasa anti penuaan dan antioksida tertinggi drp semua jenis sayuran berwarna ungu yg lain. Ia merupakan antara pilihan utama masyarakat Cina sejak sekian lamanya dalam penyediaan juadah seperti sup. Ia mengandungi kandungan khasiat yg amat tinggi berbanding dgn rumpai Gred A dan AA. Ia terlebih dahulu diternak di negara Jepun sbg makan rujuk penduduk di sana

WARNA MEMANG MEMAINKAN PERANAN PENTING DALAM SESUATU PERKARA.* 



WARNA CERAH bermaksud kualiti jumlah gizi berada pd tahap sederhana serta tinggi kandungan air. 

* WARNA GELAP SEPERTI UNGU memiliki postensi tinggi dlm dunia perubatan & kosmetik. Melanin warnanya diselaputi sejumlah besar protein, vitamin  zat galian yg amat tinggi serta kandungan air yg amat besar.


Beza kolagen nih adalah pada grednya dan cara dia di proses, Gred A berwarna purple coklat kehijauan, Gred AA berwarna coklat muda dan Gred AAA berwarna puple kerana di keringkan direct dari pancaran matahari.. yang gred AA tu dikeringkan secara stim.. 


Perbezaan kandungan rumpai laut ungu dan yang putih dikatakan memiliki bahan antoksida pada rumpai laut yang berwarna ungu. Ini kerana dari pembawaaan warna pigment ungu. apa tu ANTIOKSIDA ?......

ANTIOKSIDA

Bahan antioksida merupakan bahan kimia yang diperlukan tubuh untuk meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan yang ditimbulkan oleh radikal bebas terhadap sel normal, protein, dan lemak. Bahan ini menstabilkan radikal bebas dengan melengkapkan kekurangan elektron yang dimiliki radikal bebas, dan menghambat terjadinya reaksi berantai dari pembentukan radikal bebas yang dapat menimbulkan tekanan oksidatif.
Ada beberapa bentuk bahan antioksida, di antaranya vitamin, mineral, dan fitokimia. pelbagai jenis bahan antioksida ini berkerja bersama dalam melinungi sel normal dan meneutralkan radikal bebas.

TUBUH LEBIH TAHAN SERANGAN PENYAKIT
Kerana memiliki agen anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa. 

MENDAPAT KEMBALI KEANJALAN, KELEMBUTAN KULIT
Ia mempercepat pergantian sel-sel kulit yang mati dengan sel yang baru, selain melindungi dari sinaran ultra violet. 

PERTUMBUHAN RAMBUT LEBIH BAIK DAN KELEMUMUR AKAN HILANG
Sel rambut akan mendapat tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan maksima. 

MENGATASI MASALAH PENYAKIT DEGENERATIF DAN MASALAH USIA UMUR LANJUT Anti oksida semulajadi dalam rumpai laut adalah penghambat pembentukan radikal bebas. 

Kebaikan antioksida Bantu atasi masalah penuaan pertingkat ketahanan sel badan

KONSEP kembali ke alam semula jadi menjadi semakin popular bagi yang ingin memelihara kecantikan dan kesihatan diri. Penggunaan bahan semula jadi khsusunya yang mengandungi antioksida terutama tumbuh-tumbuhan dalam merawat kecantikan juga semakin banyak digunakan dalam produk kecantikan hari ini.

Menyedari kepentingan antioksida, kebanyakan pengeluar produk berkaitan kecantikan sama ada pemakanan mahupun penjagaan kulit mendakwa produk dihasilkan mengandungi bahan anti oksida khususnya yang menggunakan tumbuh-tumbuhan semula jadi.

Bagaimanapun sebagai pengguna, harus berhati-hati dengan dakwaan ini kerana antioksida sebenarnya bukanlah sejenis ‘bahan’, tetapi fungsi bahan tertentu yang bertindak secara khusus ke atas kulit. Antara cara paling berkesan bagi memperlahankan kerosakan akibat radikal bebas adalah dengan memakan makanan yang mengandungi antioksida.

Hasil kajian saintifik juga menunjukkan tumbuh-tumbuhan seperti buah-buahan mengandungi bahan antioksida yang mengekalkan kesihatan dan mencegah pelbagai jenis penyakit dialami manusia hari ini. Antaranya, buah quince yang terkenal dengan warna kuning keemasan ini, dikatakan kaya dengan antioksida yang bermanfaat untuk awet muda.

SEKIAN TERIMA KASIH.........










Friday, 16 November 2012

TESTIMONIAL PENGGUNA PMC 1


Salam...saya jumpa testimonial nie dari blogger laen...saya bkn nk kondem mana2 produk..sori if terasa. jaz nk share. terpulang pd pendapat masing2. dan saya rasa  ada gak kot btlnya...sama2 la kita try untuk dptkan kepastiannya...so meh la bcuba....


p/s: maaf....

MACAM-MACAM TENTANG RUMPAI LAUT

RAMBUT HALUS & SUBUR

CARA-CARANYA :
-Sama seperti buat masker lain, ambil air yang ditoskan
-Sapu je kat atas kepala atau rambut
-Tunggu ia kering dan bilas
-Nak pakai lama-lama pun boleh

KESAN PENGGUNAANNYA :
-Kulit kepala bersih dari kelimumur dan gatal-gatal
-Botak , penggunaan berterusan insyaallah tumbuh rambut
-Rambut halus je dan subur






HILANGKAN REKAHAN DITUMIT KAKI

Banyak kegunaaan PURE MARINE COLLAGEN @ RUMPAI LAUT ini , antaranya air PURE MARINE COLLAGEN yang semalaman direndam boleh di buat masker kaki.

CARA - CARANYA : -
1) Ambil air PMC yang di toskan

2) Letak di dalam besen atau baldi
3) Rendam kan kaki anda sambil santai
4) 5 minit rendam pun dah nampak kesanya
5) Nak rendam lama-lama pun boleh

KESANNYA PENGUNAANYA :
-Kesan sekali cuba - kulit tumit halus je rasa...
-Kesan sekali cuba - kulit tumit yang merekah berkurangan
-3 ari guna - rekahan berkurangan
-7 hari guna - rekahan hilang serta halus kulit kaki macam ala- ala pergi SPA
-Kuku kaki bersih dan cantik seakan-akan pergi manicure dan pendicure






KENAPA RUMPAI LAUT WARNA UNGU TERRRRBAIK?


Assalamualaikum...
ari nie saya nk share knapa bile saya rekemen kat kwn2 saya mst saya byk cerita ttg kebaikan gred aaa (pepel kale!) ...ari nie saya jmp jwpnnya so hrp blh di manfaatkan bersama...


AAA warna ungu merupakan antara pilihan utama masyarakat cina sejak sekian lamanya dalam penyediaan juadah seperti sup. Ia memiliki kandungan khasiat yang amat tinggi berbanding dengan rumpai gred AA dan A. Ia terlebih dahulu diterna
k di Negara Jepun sebagai makanan ruji kaum penduduk di sana.


Tahukah anda?


Khasiat rumpai ungu ini adalah setanding dengan alga spirulina dan cendawan ganoderma, memiliki khasiat seperti sayuran bayam, kubis, terung, anggur, persis dengan protin dan kolagen ikan marin, walit dan soya, maka setiap keperluan tubuh badan kita boleh dipenuhi oleh tumbuhan ini. Ajaib bukan?

Warna memang memainkan peranan penting dalam sesuatu perkara.

Warna cerah bermaksud kualiti dan jumlah gizi berada pada tahap sederhana serta tinggi kandungan air.

warna gelap seperti ungu memiliki potensi tinggi dalam dunia perubatan dan kosmetik, melanin warnanya diselaputi sejumlah besar protin, vitamin dan zat galian yang amat tinggi serta kandungan air yang besar.

Kajian terperinci yang telah dijalankan oleh banyak pihak menunjukkan bahawa sayur-sayuran yang mempunyai warna terang seperti jingga dan ungu contohnya kubis ungu, terung, anggur, bawang, turnip, keladi dan sebagainya memiliki kandungan vitamin dan zat galian lebih tinggi daripada sayur-sayuran berwana hijau dan putih.

Memiliki kuasa anti penuan dan antioksida tertinggi daripada semua jenis sayuran berwarna ungu lain.

sekian....terima kasih kerana membaca...

jangan lepaskan peluang utk dptkan yg asli dari saya...



Wednesday, 14 November 2012

promosi harga rumpai laut kering


assalamualaikum...

PROMOSI SEMPENA AWAL MUHARAM.... 
sehingga habis stok...

GRED A (BROWN + WHITE)
gred utk eksport..tidak hanyir.....


100G  HANYA RM10 sahaja......!
**(minimum 3 pek & w/out postage)**

sms/whatsapp/line/viber segera (mien 013-488 2004)

Thursday, 8 November 2012

LAGI TENTANG PMC

Sumber nutrisi yang sangat hebat untuk kesihatan dalaman dan kulit. Sesuai diamalkan lelaki dan wanita untuk semua peringkat usia.

KOLAGEN - 10 kali ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu dan 24% kolagen ini bersamaan denggan 2 keping sarang burung layang-layang.

KALSIUM - 37 kali ganda lebih tinggi daripada hati ikan.

ANTIOKSIDA - 550 kali lebih kuat dari vitamin C.

VITAMIN A - 40 kali lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.

PROTEIN - 21 kali lebih banyak dari susu.

OMEGA 3 DAN OMEGA 6 - 2326 kali lebih banyak dari ikan.


Rumpai laut mempunyai kandungan iodine yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang. Ia turut memiliki banyak vitamin dan mineral penting untuk tubuh seperti kalsium, magnesium, potasium, Vitamin B6, B12, C, A, omega 3 dan antioksidan. Kandungan serat yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir.


- Ambil 2-3 sudu besar kolagen yang disimpan selepas di masak semasa bangun tidur (sebelum gosok gigi) atau setengah jam sebelum sarapan (waktu terbaik kolagen diserap tubuh tika perut kosong) dan sebelum masuk tidur (malam).

- Boleh dimakan begitu sahaja atau dicampur dalam jus minuman/buah untuk memberikan perisa yang enak/lazat.

- Elakkan pengambilan kopi, teh dan minuman yang berkafein/berkarbonat dalam tempoh 3 jam selepas pengambilan. Ini kerana ia boleh menyerap vitamin C, kolagen dan glutathione (agen pencerah) dalam badan kita.

-Perlu perbanyakkan minum air kosong (sekurang-kurangnya 2.5-3 liter sehari) bagi melancarkan pembuangan toksin dan mengoptimumkan penyerapan kolagen oleh badan.

- Untuk kesan lebih cepat dan bagus, boleh diambil bersama tablet Vitamin C.




PENGGUNAAN PMC ( RUMPAI LAUT ASLI )



SALAM SEJAHTERA....
Ari nie saya nk share lg ttg pure marine collagen...smoga kita akan dpt lebih manfaat selain dari kesihatan...duit byk tp sakit xde guna gak..heheheee

so let read peps...hehe!

Kelebihan menggunakan kolagen asli ini, selain harganya yang jauh lebih murah dan bebas kimia, serta dapat dipelbagaikan rasa apabila diambil bersama minuman kegemaran, ia juga memiliki keistimewaan untuk dibuat masker wajah.

Caranya, cuci bersih wajah dengan sabun pembersih dan bilas. Lebih elok jika diwapkan wajah selama 10-15 minit bagi membuka liang2 pori kulit, kemudian baru sapu gel kolagen ini di serata wajah dan leher. Biar ia kering sebelum dibersihkan atau boleh dibuat tidur semalaman sebelum dicuci esok pagi. Ia pantas serap, tidak melekit atau berbau. Hasilnya pori2 kulit wajah lebih halus, lembut, anjal dan cerah. Amalkan selalu untuk hasil yang lebih menawan.

Selain penyediaan masker wajah asas ini, anda juga boleh mencampurkan nya dengan bahan lain mengikut kesesuaian jenis kulit. Contohnya untuk kulit berminyak, sebatikan gel kolagen ini bersama sebiji tomato ranum yang dibuang biji dan kulit serta dilenyek halus. Campuran ini kemudiannya disapu pada wajah dan dibiar kering selama 20-25 minit sebelum dibersihkan. Ia mampu mengimbangi pengeluaran minyak berlebihan selain menjadikan kulit lebih halus dan bersih.

Bagi mereka yang berkulit normal pula, campuran madu bersama gel kolagen ini lalu dibuat masker wajah, akan membuatkan kulit mereka tampak lebih berseri, segar dan bercahaya. 

Manakala bagi yang berkulit kering, boleh cuba mencampurkan gel kolagen ini dengan susu tepung atau jus lemon bagi mengembalikan kelembapan kulit dan membuatkan anda tampak lebih muda dengan melambatkan tanda2 penuaan lain.

Walau bagaimana pun, pengambilan kolagen ini sebagai pemakanan tambahan setiap hari akan memberikan kesan langsung terhadap kesihatan dalaman diri anda secara keseluruhan, dan akan terserlah di luaran melalui wajah serta kulit badan yang tampak segar dan berseri dari hujung rambut ke hujung kaki.. 

sekiannnnn....tQ




Wednesday, 7 November 2012

HARGA RUMPAI LAUT SABAH

SAYA PENJUAL RUMPAI LAUT ASLI "TERMURAH DI PASARAN" 

HANYA RM25 utk 100gram  @ RM150 utk 1kg  bg gred AAA (PURPLE)

                 ..RM25 utk 100g @RM150 utk 1kg (kurang hanyir)                            

                 ..RM23 utk 100g @RM130 utk 1kg bg gred AA                                    

        .)            
(tp x tmasuk postage ya..hehe)....  
blh jugak klu mau amik sket. tp if nk borong call n kite deal...

*JANGAN LEPASKAN PELUANG HUBUNGI saya....

Alami kehebatan KOLAGEN ASLI~ HANYA RM25/100GM 
nilai-nilai nutrisi yang lebih tinggi daripada sirip ikan yu. ~ KOLAGEN ~ 
10 kali ganda lebih tinggi daripada sirip yu dan sarang burung layang-layang ..bayangkan!!...kalsium 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan. ~ PH bernilai 7.6 

1) Laraskan BERAT BADAN dan HORMON, peningkatan PAYUDARA. 
2) anti-bakteria, Pemecatan TOKSIN. 
3) Menghilangkan SEMBELIT 
4) Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension 
5)MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan) Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat),perbaiki masalah kejatuhan penjagaan KULIT dan RAMBUT,kurangkan KEDUTAN ,TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT. Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT) 
6) menormalkan fungsi kelenjar tiroid 
7) Membantu meningkatkan METABOLISME 
8) Meningkatkan fungsi stomatch. 
9) Membantu Menghapuskan nefritis, Artritis, basal. 
10) Mengurangkan penyakit sendi, kecacatan Kolagen, Darah badan dan Purpura haemorrhagica. 
11) Meningkatkan PEREDARAN DARAH, Dingin dan mencegah sakit bahu 
12) Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR 
13) SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang. 
14) Mencegah ANEMIA 
15) mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya. 


PURE MARINE COLLAGEN adalah collagen mentah asli die belum diprose... 
KHASIAT PURE MARINE COLLAGEN :- 10x ganda tinggi dari sirip yu (satu mangkuk kecil rm300)- khasiat sama dengan sarang burung layang-layang (rm400 hingga ribuan)- 24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang-layang...tahan 3-4 week untuk satu paket