RSS

Tuesday 30 October 2012

APA YG KITA PATUT TAU TENTANG PURE MARINE COLLAGEN


PENGENALAN

Ia merupakan salah satu lagi khazanah lautan Sabah yang bernilai tinggi dalam industri makanan kesihatan sejagat masa kini. Ibu collagen merin merupakan keluarga rumpai yang hidup subur di lautan Malaysia. Kini, Semporna merupakan destinasi utama negara dalam penternakan tumbuh-tumbuhan tersebut secara komersial.


KELEBIHAN


Tumbuhan ini telah dianalisa secara saintifik dan hasil kajian tersebut mendapati bahawa tumbuhan ini mempunyai kandungan kolagen yang amat tinggi dan berkualiti dalam kategori tumbuhan. Kandungan kolegennya didapati lebih tinggi dan berkualiti malah setanding dengan sumber sumber kolagen buatan yang amat terkenal, antaranya ikan tuna, sirip ikan yu,ikan salmon,sarang burung walik, dan soya. Selain itu, ia juga memiliki kandungan bahan bahan berkhasiat lain, antaranya vitamin b kompleks, C,E, beta karotin, zink, antioksidan, selanium, hormon dan zat galian. Kolagen dan gabungan bahan bahan aktif yang terdapat didalam tumbuhan tersebut sangat bermanfat kepada manusia. Namun, perbezaan jelas yang nyata adalah ia lebih murah dan mujarab.


MANFAAT



1. Membantu tubuh dengan membekalkan sumber kolagen yang dapat memberi kesan langsung terhadap kulit untuk mendapatkan kulit lebih gebu, tegang, cerah dan lembab serta halus. Kesan dapat dilihat dalam jangka masa yang sngat cepat kerana molekul molekul jisim kolagennya yang mikro dan mudah diserap tubuh.
2. Mengawal,merawat dan mencegah masalah jerawat dan bekas jerawat tegar anda.
3. Menyihatkan dan menguatkan rambut dan kuku
4. Membantu masalah kencing manis dan diabetis( kandungan gula sangat rendah)
5. Menstabilakn tekanan darah dan tekanan jumlah gula dalam darah.
6. Mengurangkan masalah magrain dan susah tidur
7. Menyihatkan peranakan(ovari) perempuan /(testis) lelaki
8. Memberi tenaga segera dan berpanjangan agar anda lebih bertenaga setiap masa.
9. Anti bakteria dan anti kuman
10. Detoksifikasi badan secara keseluruhaN
11. Awet muda dan sentiasa kelihatan mantap