RSS

Saturday 19 June 2010

BELUM MULA..TP DH ABES!

salam..
tajuk mcm pelik...tp mmg slalu jd pd sume manusia! kata org tua2 xder jodoh... hakikatnyer apa yg aku nk share x sume penah lalui.
perkenalan dgn seseorg slalu beri kita pluang utk menambah pengalaman hidup..bertambah kenalan maknanya bertambahlah pengalaman hidup kita..btl @ x terpulang pada penilaian masing2. dulu aku pernah melalui 1 zaman dimana sume gile chatting..aku pun x ketinggalan. tp mak slalu pesan..jgn pecaya org 100% sbb byk bende yang buruk dr yg baek mengenali org hnya di alam 'chat'..byk kes yg slalu kita dgr! mcm2 crita pengalaman org & kwn2 so byk yg blh dijdkan pengajaran...

Pengalaman bercinta pun sbnrnye blh beri byk pengajaran..++ zaman skg! kdg2 bile tgk anak2 muda buat perangai x menetu di khalayak ramai aku jd risau...apa yg akan jd pd anak2 ku & generasi akan dtg. Dlm website fb..tlalu rmai kwn2 aku yg dh brubah cara idup.br duk kL dh rasa mcm duk oversea..pdhal kg x jauh pun..kat kedah je (pd yg trasa sori..) tp yg dh tentu duk kL dr kecik,punya baek didikan org tua tp knapa bile dh dewasa blh brubah mendadak..? persoalan nie slalu bt aku rasa amat bersyukur kerana kehidupan sosial ku amat terbatas..

masalan 'freehair'....adakah ble kita freehair kita x mampu control hidup? bg aku jwpan 'NO'..freehair @ pkai tudung sbnrnye luaran sahaja..mcm2 gak kes wanita btudung...sama jer.yg penting jiwa kita...terutama bile kita sedar kewujudan syurga neraka..terang & nyata tujuan ALLAH s.w.t mencipta sume nie....
yg menjadi persoalan skg..knapa manusia mudah lupa pada asal usul...aku sangat risau tentang masa dpn anak2 ku...


AKU MOHON YA ALLAH....KAU LINDUNGILAH ZURIATKU DR SEGALA KEALPAAN YG MEMBUATKAN MEREKA LUPA BERSYUKUR DAN MENGIDAMKAN SYURGA MU...
AMINNNNN.....


sama2lah kita mengingati antara satu sama laen..smoga ALLAH berkati hidup kita...

0 comments:

Post a Comment